Труднощі у навчанні
Поради батькам обдарованої дитини
З цією метою в Україні за участю Президії АН України, МОН України й ряду інших міністерств та відомств, створена комплексна програма пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей і молоді "Творча обдарованість".
Мета програми - створення оптимальної соціально та економічно обґрунтованої мережі установ, закладів для обдарованих дітей, підготовка навчальних планів, підручників, науково-методичної продукції, підготовка кадрів до роботи з обдарованими дітьми.
Обдарованість - це високий рівень здібностей людини, що дозволяє їй досягти особливих успіхів у певній галузі діяльності. Розрізняють загальну і спеціальну обдарованість. Загальна розумова обдарованість виявляється в оволодінні всіма видами діяльності, для успішного здійснення яких необхідні певні розумові якості. Спеціальна обдарованість пов'язана з певними видами діяльності, в яких вона найбільше розвивається.
Розрізняють обдарованість:
- соціальну - лідерську;
- художню - музичну, образотворчу, сценічну;
- психомоторну - спортивні здібності;
- інтелектуальну - здатність аналізувати, мислити, зіставляти факти (серед інтелектуальних дітей є такі, які навчаються відмінно з 1-2 предметів і не встигають з інших);
- академічну - надзвичайна здатність до навчання взагалі, стають відмінними спеціалістами;
- творчу - нестандартне бачення світу й нешаблонне мислення.
Роль батьків у вихованні обдарованої дитини в сім'ї
Повага до бажання дітей самостійно працювати | Організація різноманітних ігор, вікторин, розгадування і складання кросвордів, чайнвордів, ребусів |
Надання дитині свободи вибору | Надання авторитетної допомоги |
Створення умов для конкретного втілення творчої ідеї | Терпимість до безладдя |
Заохочення обдарованої дитини | Здібність до самоаналізу |
Розвиток цікавості, допитливості, кмітливості, інтелекту й формування пізнавальних інтересів | Знання психологічних особливостей обдарованої дитини. Розуміння їхніх потреб та інтересів |
Мати творчий особистий світогляд | Володіння почуттям гумору |
Взаємозв'язок сім'ї і навчального закладу | Застосування форм і методів народної педагогіки |
Виховання культури мовлення | Створення затишних і безпечних умов для розвитку |
Поради батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей
- Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки.
- Уникайте однобокості в навчанні та вихованні.
- Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності.
- Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження.
- Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас.
- Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.
- Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.
Немає коментарів:
Дописати коментар